Saturday, April 18, 2009

JEALOUSY

Sometimes when people had a lot of time until they dont know what else to do, they will start gossiping and memfitnah and membuka cerita...

Few days before a friend of mine from somewhere somewhere sms me and told me.... 'ada orang ngumpat pasal ko.'

About what? Heh... aku pedulik apa dengan mereka-mereka itu.... Memang selalu cemburu dengan apa yang aku ada. So what... ??? Rasa tercabar ka?

Well... kepada orang-orang yang selalu sik puas hati ya... eee... aku sik paham la... I never ever miss them... NEVER!!! But they still miss me... always talk about me.

Keep on talking about me... so proud of it because your main reason is JEALOUSY. Makin aku suka gik molah kitakorang jealous. Sapa suruh? I deserve for what I get because I struggle for my own life. Sikit-sikit jealous... sikit-sikit jealous. Sik da kerja lain. Cuba la pergi melancong ka, belajar baru ka, berkebun ka, molah projek memajukan kampung ka, baca buku Bahasa Inggeris ka... sik la hati ya rosak mauk fikir hal orang lain. Dah ya pandai BI, sik la ngumpat orang dengar orang kelaka BI. Tok dengar orang kelaka BI pun padah ngeso. Dah ko ya sik pandei BI, diam jak la... jealous.

Hehehe... thats all...

Ada gik... lain kali, mun mala jak menjeling-jeling orang pakei nite dress pergi dinner, beli la sendiri kak ya try pakei. Sik la rasa sakit ati nangga orang lain kacak, diri empun sik...

Sekadar memberi nasihat untuk mengurangkan penyakit sik suka nangga orang lebih dari diri sendiri..

5 comments:

@Erlinda Mikal@ said...

TOTALLY UNDERSTAND THIS ONE!!! hahaha... they're bored, that's why.. :P

Chris AngelicDemon said...

LOL!
Haha... Biasa la ya beb, dunia ini dipenuhi dgn spesies manusia macam tok... Berlambak sampei aku rasa jual setumpok seringgit...
This kind of ppl are insecure, rasa rendah diri so d best way for them to make themselves feel better is to mengumpat la.
Bagus la u didn't layan them. Better bikin diaorg lagi sakit hati, sak BP nya naik, sak ya cepat nya mampus..muahahaha
*evil*

hornbill said...

Lin... thats y.. hehehe

Chris... malas aku layan. Biar jak.. lagi nya sakit ati, lagi aku suka sambil ketawa terbahak-bahak dan memicit-micit perut...

maxwell said...

jangan pandang buka dari covernya saja....

lur nanpak best tapi dalam kandungannya hampas....

macam juga dengan manusia, luar nampak baik tapi jahat dalam diam....
ada orang tahu,an ada orang buta tak tahu.....
manusia manusia manusia....
he... he... he....

hornbill said...

Maxwell... manusia ni sukar diramal... cemburunya bukan kepalang tapi tidak berniat nak memperbaiki diri sendiri... kan?kan? ya aku malas orang cam ya...